8. 9. 2020

Iks in njegovi prijatelji se radi igrajo in zabavajo

Lepo vreme še vedno vabi v naravo in "kliče" po igrah. Tukaj je nekaj predlogov iger, ki jih zelo rad preizkuša naš robotek Iks z Milo, Brinom, Svitom in Julijo.  Število igralcev/otrok je poljubno in pri igrah ne potrebujejo nobenih pripomočkov. 

Pridružite se!

1. VROČE – HLADNO

Eden izmed učencev gre iz razreda, da medtem drugi skrijejo znan predmet. Ko se igralec vrne, ga drugi usmerjajo z vzkliki VROČE (če se je predmetu približal) in HLADNO (če se je od predmeta oddaljil).

2. KRALJA NI DOMA

Eden izmed igralcev je kralj. Vsi ostali učenci opravljajo navidezno resna opavila (berejo, kuhajo, likajo, se sprehajajo …), ko kralj zakliče: »Kralja ni doma!« morajo vsi učenci zamenjati položaj in početi neumnosti, kakršne jim pač padejo na pamet. Ko kralj zakliče »Kralj je doma!«, morajo vsi podložniki spet opravljati resna dela.

3. BALONČEK POČI

Otroci se primejo za roke in naredijo krog. Stopijo čim tesneje skupaj, da predstavljajo prazen balon. Vsi naenkrat začnejo napihovati balon – pihati. Pihajo počasi in pri tem širijo krog. Ko se ne morejo več držati za roke, balon poči in otroci popadajo na tla.

4. ZRCALA

Otroci so razdeljeni v pare. En otrok napravi gib, drugi pa ga skuša natančno posnemati. Vlogi si zamenjata.

5. POZITIVNE LASTNOSTI

Otroci sedijo v krogu. Vsak otrok o svojem desnem sosedu pove neko pozitivno lastnost. Vsak lahko tudi komentira lastnost, katero mu je levi sosed pripisal, se zahvali …

6. KJE SEM?

Otroci stojijo v krogu. Eden pa stoji v krogu in ima zavezane oči. Eden od otrok v krogu začne ploskati ali udarjati na tamburin. Otrok v sredini poskuša uganiti, kdo ploska tako, da gre v smer zvoka. Če pravilno ugane, se otroka zamenjata.

7. UBOGA NAVIHANA MUCKA

Otroci sedijo na tleh v krogu. Eden od otrok se plazi po kolenih in se približa drugemu otroku, oponaša muco in govori: »Mijav, mijav!« S tem mora drugega otroka spraviti v smeh. Drugi pa se mora držati zelo resno in brez sneha odvrniti sošolcu: »Uboga navihana mucka!« Če uspe muci pripraviti sošolca do smeha, se  muci zamenjata.

8. KDO JE ZAČEL?

Otroci se postavijo v krog. Prostovoljec je detektiv, ki mora zapustiti učilnico. Med njegovo odsotnostjo izberemo učenca, ki bo vodil igro. Pokličemo 'detektiva'. Kakor hitro se bo detektiv vrnil, mora vodja igre začeti izvajati nek značilen gib, drugi otroci pa ga morajo posnemati. Vsi otroci morajo vodjo igre ves čas opazovati, ampak na skrivaj, da detektiv tega ne opazi. Detektiv mora ugotoviti, kdo vodi igro. Ko detektiv odkrije vodjo igre, sam izbere svojega naslednika.

9. TELEFONČEK

Prvi si izbere neko besedo in jo pove desnemu sosedu na uho. Ko pridemo do konca, zadnji pove katera beseda je prišla do njega.

10. IME MI JE …

Učiteljica izbere enega izmed otrok in ga opisuje. Ko se otrok prepozna, pove svoje ime in nadaljuje z igro.

11. 6. 2020

Projektno delo v šoli ali doma

Projekt Kaj vse živi v vrtu?

Z natančnim opazovanjem otrok ugotovi, katere živali in rastline najdemo na vrtu. Projekt lahko otroci izpeljejo na šolskem vrtičku ali doma. Če v šoli ali doma vrta ni, se lahko otroci dogovorijo z lastnikom kakšnega bližnjega vrta za obisk in opazovanje. 

Naša ulica 3, učbenik za spoznavanje okolja (DZS, d.d., Ljubljana 2018)