Iks in njegovi prijatelji se radi igrajo in zabavajo
Tukaj je nekaj predlogov iger, ki jih zelo rad preizkuša naš robotek Iks z Milo, Brinom, Svitom in Julijo. Število igralcev/otrok je poljubno in pri igrah ne potrebujejo nobenih pripomočkov.
Pridružite se Iksu v razredu ali v naravi.
1. POLŽ
ŠT. IGRALCEV: pari
PRIPOMOČKI: /
NAMEN: gibanje
Učenci se razdelijo v pare. Eden je polž, ki se zvije v klobčič in zapre oči. Drugi ga želi spraviti iz hišice. Pri tem ne sme uporabljati glasu. Šele, ko se polž dobro počuti in mu je način vabila všeč, pokuka iz hišice. Ko v celoti prileze iz hišice, vstane in se zahvali za povabilo. Učenca nato vlogi zamenjata.
2. POTUJOČI KLOBČIČ
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: klobčič volne
NAMEN: spoznavanje
Sedimo v krogu. Vodja pove svoje ime in klobčič poda prvemu tako, da pridrži začetek vrvice. Kdor je dobil klobčič, pravtako pove ime, poda klobčič in pridrži vrvico. Nikogar ne izpustimo. Ko so vsi na vrvici, mrežo razpletejo v obratni smeri in ponovijo imena. Klobčič pripotuje nazaj do vodja. Podajamo lahko neurejeno po krogu, besedna sporočila lahko spreminjamo.
3. SESTAVLJANJE SKUPIN
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: 2 različni sliki / kolikor skupin želimo
NAMEN: delo v skupini
Dve različni sliki razrežemo na toliko delov, kolikor članov bo štela ekipa. Nato damo vse koščke slik v vrečo in jih dobro premešamo. Vsak otrok povleče en košček slike. Ko koščke sestavimo v sliko, lahko vidimo, kdo bo v kateri ekipi.
4. MANEKENI
ŠT. IGRALCEV: poljubno
PRIPOMOČKI: gre, klop, časopisni papir
NAMEN: zabava
Otroci si s pomočjo časopisnega papirja izdelajo najrazličnejše pripomočke, modne dodatke, oblačila … ki jih predstavijo na modni pisti (klop ali gred). Ko prehodijo klop, naredijo obrat in se ponovno sprehodijo do začetka klopi. Na koncu naredijo lep doskok in priklon.
Vsak otrok je drugačen. Posledično ni enotnega recepta, po katerem bi vzgajali otroke. Največja korist za otroka je, da mu zagotovimo okolje, v katerem lahko razvije vse svoje potenciale. To lahko dosežemo s pristno sočutno vzgojo. Pomembno je, da otroke opolnomočimo z znanjem za življenje. V skladu z razvojno stopnjo jim v resničnih situacijah pomagajmo prepoznati, sprejeti in izraziti občutke ter v njih vzbujajmo motivacijo, da iščejo rešitve za izzive, v katerih so se znašli.
Z usmeritvami ter nalogami, ki jih najdete v tiskanih gradivih založbe DZS, jih vodimo do samostojnih, kritičnih in odgovornih posameznikov.